torsdag 20 oktober 2011

Styrke-kombo

Igår kväll, strax innan midnatt fick jag ont i magen. Eller snarare på magen. Stramande muskler. Träningsvärk. Källan är Danielas nya styrkeövningar som hon presenterade i tisdags. Tre olika kombinationer där grundtanken är den samma, att gå från en "segare" övning till en mer explosiv.

För er skull filmade vi det hela. Jag blir så full i skratt när jag kollar på det nu i efterhand. Kan liksom inte se förbi att jag mest liknar en strandad säl. Och jag som var så nöjd och kände mig både stark och smidig...

Varje kombination började med 10 rep av den långsamma övningen, vila i 30 s, och sedan 10 rep av den mer explosiva övningen, vila 30 s, och sedan 10 + 10 igen. Det ni ser är den efterföljande slutklämmen då jag kör 5 rep av den sega övningen, 5 rep av den mer explosiva, 5 seg, 5 explosiv, utan någon direkt vila. Det lustiga är bara hur både jag och Daniela emellanåt verkar okapabla att ränka till fem. (Hon är ursäktad som kameraman, men mitt enda jobb vara att hålla räkningen...)


Inga kommentarer: