lördag 25 juni 2011

Ny upptäckt

Jag återhämtade mig rätt fort från deppandet i veckan och var på väggen igen i onsdags. Körde lite intervaller och följde upp med ett projektpass i torsdags. Jobbade på ett par röda problem och gjorde en överraskande upptäckt. Aldrig tidigare när jag klättrat har jag tagit i, på riktigt.

För första gången var jag tvungen att hugga i med allt jag hade för att klara av vissa rörelser. Visst har jag kämpat tidigare när jag klättrat. Men det som har hindrat mig från att klara leder har i första hand varit att jag har fegat ur på grund av rädslan att falla. Eller så har jag darrat ihop av mjölksyra. Eller så har greppen varit för svåra för mig att hålla i. Nu när fler och fler bitar faller på plats, när jag är lite modigare, har mer uthållighet och mjölksyratålighet, samt blivit starkare i fingrarna och kan förflytta kroppen rätt för att ta vissa grepp så kommer det ner till ren råstyrka ibland för att klara vissa passager och det är en helt ny upplevelse.

Jag tror det börjar likna något :-)

Inga kommentarer: